Gewaardeerde gast,

Per 15 oktober jongstleden zijn wij uitsluitend geopend voor hotelgasten.

 

Het restaurant, de tuinen en de beeldentuin blijven gesloten, zeker nog tot halverwege november, de volgende peildatum waarop de regering besluiten evalueert en voorzichtig vooruitblikt. Dit beleid zullen wij zeer strikt hanteren, om zowel binnen als buiten de nodige bewegingsruimte en veiligheid voor onze hotelgasten te waarborgen.

 

Als hotelgast kunt u vanzelfsprekend wel gebruik maken van ontbijt, lunch en diner in ons restaurant.

 

Wij hebben ons uiterste best gedaan om onze volledige bedrijfsvoering - ons beleid was altijd al zeer strikt als het om hygiëne en veiligheid gaat - extra onder de loep te nemen en waar nodig verder aan te scherpen. Zoals u van ons gewend bent zult u als gast van al die inspanningen achter de schermen weinig merken. U verblijft gewoon weer op een unieke locatie vol sfeer, even op een ontspannen manier samen weg van het gedwongen thuisblijven, in een prachtige, natuurrijke omgeving, het idyllische Drentse Reestdal. Ook nog eens op een stil landgoed waar rust, ruimte en privacy bovengemiddeld aanwezig zijn. Een veilige oase binnen de slotgracht, voorlopig dus alleen toegankelijk voor onze hotelgasten.

 

Tijdelijk gewijzigd beleid. Wat merkt u concreet van onze aanpassingen?
We noemen de meest in het oog springende veranderingen:

 

Op het terrein binnen de gracht ontvangen we uitsluitend hotelgasten.

Drukte is uitgesloten; De Havixhorst heeft in totaal slechts 13 hotelkamers.

Als u rechtstreeks bij ons boekt, kunt u altijd kosteloos annuleren; dit geldt zolang de beperkende coronamaatregelen voor de horeca van kracht blijven. U krijgt dan 100% vergoeding van uw betaling, in de vorm van een voucher.

Bent u ziek of verkouden, heeft u klachten? Dan vragen wij u om thuis te blijven, voor de veiligheid van andere gasten en van onze teamleden.

Houd altijd 1,5 meter afstand tot andere gasten en teamleden.

Voelt u zich ergens niet comfortabel of onveilig bij, laat het dan meteen weten. We zullen er zeker rekening mee houden en als het kan direct actie ondernemen. Het kan zijn dat we iets over het hoofd hebben gezien.

Zoals altijd bieden wij ook de mogelijkheid voor het serveren van een ontbijt, lunch of diner op de kamer. Echter, hanteren we in dat geval wel een beperkte menukeuze. Een overzicht hiervan vindt u op de kamer.

Roomservice bieden wij momenteel kosteloos aan.

Wilt u ons tevens laten weten hoe laat u wenst te ontbijten? Dit om drukte te voorkomen.

Het is even wennen: het personeel van De Havixhorst draagt een mondkapje. We gebruiken mondkapjes van het type dat vooral geschikt is om besmetting bij anderen te voorkomen, helemaal met het oog op uw gezondheid dus.

Verblijft u meerdere nachten? Geeft u dan duidelijk uw voorkeur aan voor het schoonmaken van de kamer. Onze huishouding zal alleen de kamer betreden en schoonmaken indien door u gewenst en indien uzelf niet aanwezig bent

Gebruik van sanitaire ruimten is alleen mogelijk op uw eigen hotelkamer.

Om drukte op de trap te voorkomen verzoeken wij u om de grote trap in de hal enkel te gebruiken als u naar boven loopt. De trap bij de lift, in het trappenhuis wordt enkel gebruikt om naar beneden af te dalen. Op deze manier komen we elkaar niet tegen op de trap.

Op elke hotelkamer staat naast de gebruikelijke handzeep ook een middeltje om oppervlakten mee te desinfecteren.

Wij ontvangen geen contant betalingen; betalen kan alleen met pin of creditcard.

U zult al snel merken: in de kern is er niet eens zo heel veel veranderd. De kwaliteit van een overnachting op landgoed De Havixhorst is er zeker niet minder op geworden. Rust en ruimte in een elegante omgeving konden wij u altijd al bieden. Meer dan ooit doen wij ons uiterste best om u te laten genieten van een leven als een god in Frankrijk Drenthe.

 

Wij danken u voor uw begrip en hopen u spoedig op De Havixhorst te mogen ontvangen

 

Met hartelijke groet,

 

Jos en Chris Wijland, namens Team De Havixhorst.